Microsoft umożliwił przyjrzenie się platformie uniwersalnych aplikacji

Platforma uniwersalnych aplikacji

Microsoft podczas tegorocznych targów Mobile Word Congress w Barcelonie umożliwił przyjrzenie się platformie uniwersalnych aplikacji w systemie Windows 10. Dzięki najnowszej wersji sytemu okna na wszystkich urządzeniach będą uruchamiane na pojedynczym, ujednoliconym rdzeniu Windows. To rozwiązanie umożliwi uruchomienie jednej aplikacji na każdym urządzeniu wyposażonym w system Windows – telefonie, tablecie, laptopie, pececie, a nawet na konsoli Xbox. Co więcej, do grona szczęśliwców możemy zaliczyć także HoloLens, Surface Hub i urządzenia wchodzące w skład Internetu Rzeczy (Internet of Things – IoT), np. Raspberry Pi 2. Nowa, uniwersalna platforma to nowa klasa uniwersalnych aplikacji dla systemu Windows – aplikacji, które naprawdę są raz napisane wraz z jedną logiką biznesową oraz jednym interfejsem. Będą to aplikacje, które w postaci jednego pakietu trafią do Sklepu, a także będą w stanie dotrzeć do każdego urządzenia z Windows 10, do którego chce dotrzeć twórca.

Uniwersalna platforma aplikacji została zaprojektowana, aby pomóc szybko zbudować te nowe mobilne wrażenia, które są zarówno zgodne, jak i elastyczne. Dzięki temu twórca będzie w stanie dostarczyć wyjątkowe, mocno spersonalizowane wrażenia. Koncern z Redmond zrobił to poprzez dodanie szeregu możliwości platformy, która wykonuje większość czynności przystosowujących za programistę. Są to:

  • Adaptacyjny interfejs użytkownika – dzięki temu aplikacja płynnie przystosuje się do środowiska w oparciu o sposób, w jaki użytkownik będzie używał danej aplikacji w zależności od możliwości urządzenia.
  • Układ ekranu – to znaczy, że projekty uniwersalne nie będą już wymagały oddzielnych nagłówków oraz definicji interfejsu użytkownika na potrzeby dużych i małych ekranów, jednakże taka możliwość pozostanie opcją.
  • Kontrola użytkownika – Windows 10 określi, w zależności od środowiska, sposób, w jaki użytkownik używa aplikacji i przygotuje odpowiedni interfejs (np. na laptopie z ekranem dotykowym więcej będzie opcji dotykowych niż poprzez klikanie myszką w odpowiednie miejsca).
  • Naturalne oddziaływania użytkownika – Windows 10 pomoże zbudować aplikacje, które są spersonalizowane i bardziej ludzkie poprzez ułatwienie możliwości wprowadzenia naturalnych oddziaływań użytkownika, np. naturalny głos, odbarwienia, gesty i oglądalność użytkownika. Ponieważ Windows radzi sobie z tymi elementami bez problemów, nie ma powodów do zmartwień, jak przełożyć taką interakcję na znaczenie. Jedynym zmartwieniem będzie określenie, które z oddziaływań będzie odpowiednie dla własnej aplikacji.
  • Usługi oparte na chmurze obliczeniowej – system Windows zapewnia masę usług, które można wykorzystać w aplikacjach, jak np. Usługa powiadomień systemu Windows (WNS), Roaming danych systemu Windows oraz menedżer poświadczeń. Wraz z premierą systemu Windows deweloperzy uzyskają dostęp do większej ilości usług, w tym także usługi oparte na platformie Azure.
  • Integracja z Cortaną – aplikacje będą mogły być uruchamiane z poziomu wyników wyszukiwania modułu asystenta głosowego Cortana, a także takie aplikacje uzyskają wyższy priorytet w wynikach wyszukiwania.
  • Centrum akcji – Windows 10 zapewni bardziej zgodne i interaktywne doświadczenia pod kątem powiadomień na wszystkich urządzeniach wyposażonych w najnowszą wersję okienek.

W przypadku programistów wykorzystujących kod HTML system Windows 10 zapewni nowy silnik renderujący, „Projekt Spartan” (czyli najnowsza przeglądarka internetowa, która jest obecnie w trakcie budowy), a także aplikacje webowe.

Więcej szczegółów Microsoft poda podczas swojej najnowszej konferencji BUILD.

Źródło: Microsoft News

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *