Xbox ma już 14 lat!

Xbox - stare logo

Trzy dni temu minęło dokładnie 14 lat od momentu, kiedy Microsoft wypuścił na rynek pierwszą konsolę Xbox. Pomimo, że wiele osób bardzo dobrze rozpoznaje tę markę, to są na świecie osoby, które nie pamiętają, jak zaczęła się przygoda z konsolą koncernu z Redmond.

Wszystko się zaczęło w dniu, kiedy została wypuszczona druga generacja konsoli PlayStation od Sony, w której pojawiła się poprawa jakości oraz wydajności w stosunku do tego, co konsola pierwszej generacji mogła zaoferować. To było właśnie iskierką inspiracji dla Microsoftu, żeby wprowadzić na rynek rewolucyjną konsolę, która mogła stanąć twarzą w twarz z odpowiednikiem od Japończyków. Microsoft, będąc sobą, chciał, żeby Xbox był czymś więcej niż zwykłą konsolą do grania, oferując możliwości, które do tej pory były zarezerwowane jedynie dla pecetów, np. zgrywanie płyt Audio CD, pobieranie dodatkowych materiałów, a nawet pobieranie samych gier. Aby móc przykuć uwagę potencjalnych klientów, korporacja wystartowała z niezłą grą o nazwie Halo.

Sprzęt drzemiący w konsoli był wyjątkowy, gdyż parametry były zbliżone do ówczesnych konfiguracji komputerów. Sercem konsoli był procesor Pentium 3, 64 MB pamięci RAM, dysk twardy HDD oraz napęd DVD. Podzespoły te były wówczas 2 razy mocniejsze, jak w konsoli PS2. Pod koniec swojej świetności pierwsza generacja Xboksa okazała się sukcesem na tyle, że sprzedano więcej egzemplarzy w ciągu trzech pierwszych miesięcy niż jego następca, Xbox 360. Po pięciu latach od swojej prapremiery sprzedano około 24 konsol pierwszej generacji.

W przypadku jego następcy, czyli Xboksa 360, sprzęt ten okazał się być jedną z najpopularniejszych konsol do grania, które rozeszły się do swoich klientów w liczbie 84 milionów sztuk w zaledwie 9 miesięcy od swojej premiery. Za mniej niż tydzień Xbox 360 będzie obchodzić swoją dziesiątą rocznicę.

Na koniec i do chwili obecnej mamy konsolę Xbox One – najnowszą i najlepszą. Jeśli chodzi o sprzedać, to prawdopodobnie sprzedaje się w mniejszej ilości niż jego konkurent od Sony, czyli PS4, lecz obie konsole wystartowały w podobnym czasie, ścigając się o to, która będzie najchętniej sprzedawanym urządzeniem. Wielu klientów utożsamia się raczej z konsolą Microsoftu ze względu na dostępność konsol z długo oczekiwanymi tytułami, takimi jak np. „Rise of the Tomb Raider”.

Źródło: Microsoft News

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *